Vlakem okolo Evropy za 24 dní

Navštívené země

• Země jsou uvedené v chronologickém pořadí

• Podrobnosti o samotné cestě v sekci itinerář

• Itálie
    • Orientační vzdálenost od Česka: 900 km (Praha-Řím)
    • Navštívené destinace: Řím, Neapol
    • Cestopis: Na římském letišti Fiumicino přistáváme krátce po jedenácté hodině. O Itálii se leckdy říká, že je to země módy, země stylu, země pizzy a lecčeho dalšího, náš první pocit je ale - HORKO!
      Letiště se nachází na pobřeží, a tak místo na vlak, kam míří všichni spořádaní turisti, vycítíme vodu a naslepo se vydáváme směrem, kde jak doufáme bude moře... více

• Portugalsko
    • Orientační vzdálenost od Česka: 2200 km (Praha-Lisabon)
    • Navštívené destinace: Cabo da Roca, Faro, Lisabon, Porto, Vila Real de Santo António
    • Cestopis: Portugalsko, zemi vzdálenou vzdušnou čarou více než 2000 kilometrů, jsem vždy vnímal jako poměrně exotickou část Evropy a pohled na dostupné způsoby dopravy dokázal tento dojem jen posílit.
      Zatímco do o pár kilometrů bližší Barcelony se dostanete letecky za dvě až tři hodiny i pod 2000 Kč, Porto nebo Lisabon vás při celodenní štrece s přestupy ve více či méně bláznivých... více

• Španělsko
    • Orientační vzdálenost od Česka: 1800 km (Praha-Madrid)
    • Navštívené destinace: Barcelona, Sevilla, Valencie
    • Cestopis: Z Portugalska jsme vypluli ve 13:30, načež nás časový posun připravil o hodinu, a tak když teď připlouváme ke španělskému břehu, je už 14:40. Úzkými uličkami historického centra procházíme k autobusovému nádraží.
      Trefili jsme se do siesty a zároveň do neděle, městečko je úplně vylidněné. K autobusáku přicházíme po 20 minutách svižné... více

• Andorra
    • Orientační vzdálenost od Česka: 1300 km (Praha-Andorra la Vella)
    • Navštívené destinace: Pas de la Casa
    • Cestopis: Z hlubokého spánku, do kterého jsme upadli v Barceloně, nás budí až po hodině cesty průvodčí. Je to první průvodčí, která působí dojmem, že 100% ví, co jsou naše InterRail passy zač. Přečte si, že míříme do Latour de Carol a s pomocí hodinek, dveří, rukou a nohou nám vysvětlí, že za hodinu musíme přestoupit do předního vagónu, protože ten zadní se bude odpojovat... více

• Francie
    • Orientační vzdálenost od Česka: 900 km (Praha-Paříž)
    • Navštívené destinace: Lyon, Paříž
    • Cestopis: V 9:52 vyjíždíme z pohraniční vesničky L'Hospitalet a do francouzského dopravce SNCF vkládáme stoprocentní důvěru. Čekají nás totiž tři přestupy a například na ten v Narbonne máme jen 6 minut, potřebujeme tedy, aby vše klapalo přesně, jak má. Teď nás ale čeká dvou a půlhodinová cesta do Toulouse možná nejpohodlnějším vlakem... více

• Belgie
    • Orientační vzdálenost od Česka: 700 km (Praha-Paříž)
    • Navštívené destinace: Brusel
    • Cestopis: Vlak, kterým jedeme z Erquelinnes do Charleroi už zjevně něco pamatuje, oproti vlaku z Charleroi do Bruselu je to však vrchol luxusu. Na konečnou Charleroi-Sud přijíždíme v 11:45 a ve 12:08 máme hned pokračovat do Bruselu vlakem s honosným označením InterCity. Tento název obvykle označuje kategorii nejrychlejších a nejluxusnějších... více

• Holandsko
    • Orientační vzdálenost od Česka: 700 km (Praha-Amsterdam)
    • Navštívené destinace: Amsterdam
    • Cestopis: Hranici přejíždíme přesně v 16:00, v 16:06 vystupujeme v holandském hraničním městě Roosendaalu a sprintujeme na vlak, který v 16:10 odjíždí do Amsterdamu. Úroveň proti belgickému vlaku o x levelů výš. Tady už se na dvouhodinovou cestu půjde uvelebit lépe. Průvodčí dokonce ani nevypadá jako žádný nacista. Dvě hodiny využíváme k pospávání, máme před sebou totiž poslední nonstop noc... více